Nenávist, pravý opak lásky, vzniká z bludu, vycházejícího z domněnek. Baruch Spinoza
Následující text doprovází a rozšiřuje čtvrtý díl podcastu Friends with Benefits, kde jsem si s Markétou tentokrát povídal o nejčastějších Red Pill mýtech. Mezi Red Pill mýty patří různé generalizace, stereotypizace a disintepretace faktů, které nemají daleko k misogynii prostupují mužským seberozvojem a negativně ovlivňují celou řadu mužů. Celý díl si můžeš poslechnout na Spotify.
Mýtus 1 – hypergamie žen
Hypergamie je sklon žen vytvářet svazky s muži, kteří je převyšují na socio-ekonomickém žebříčku. Tento mýtus se dotýká spíš než hypergamie samotné, výkladu a interpretace toho, jak ženy bezvýhradně tato sexuální strategie definuje. Hypergamie má u žen kompletně determinovat jejich povahu, chování a prožívání. Má tedy ovlivňovat to, jak si ženy vybírají partnery a jak se k nim vztahují.
Ženám stačí být
Muži musí být proaktivní a ženy jen čekají na cílové čáře (women are waiting at the finish line). Muži se musí vypracovat, aby zvýšili svoji atraktivitu (hodnotu) a vůbec dosáhli na nějakou partnerku. Zatímco ženy si pouze vybírají z těch nejlepších. V řeči čísel to pak má znamenat, že většina žen míří na horních dvacet procent a zbylí muži je nezajímají. Maximálně se pak stávají jejich rezervou, než se objeví lepší příležitost.
Ženy přeběhlice
Ženy jsou přelétavé (women are monkey branching), to popisuje situaci, kdy ženy začínají navazovat nový vztah nebo hledat nového partnera ještě předtím, než ukončí vztah současný. Plynule tak přechází ze vztahu do vztahu a to většinou z důvodů, kdy si s novým potenciálním partnerem polepší. Za tímto účelem si nechávají neustále otevřená vrátka. A vzhledem k tomu, že ženám stačí jen být a jsou v rámci seznamování pasivními, mají tyto zadní hořáky (back burners) v podstatě otevřené neustále.
Jde o často diskutované téma, ve kterém se řeší Red Flag žen, který se ve vztahu projevuje takzvaným single chováním. Takové ženy se navzdory tomu, že jsou s někým ve vztahu, nadále chovají způsobem, který jim otvírá nové příležitosti. Podle Red Pill autorů jde přímo o záměr, kterým se ženy jistí. Ať už pro případ, kdy by jim současný vztah nevyšel, nebo jen potřebovaly pomoc či chtěly pozornost a validaci: „Součástí sexuální strategie mnoha žen je rovněž snaha vytvořit si síť kvalitních podporovatelů, orbiterů a kamarádů ve friend zóně.“ [1]
Představou mužů pak je, aby žena své chování omezila. Problém je, že v případě žen by mělo jít o omezení pasivity, což je něco jako zastavení nehybného. Žena by neměla sama chodit se bavit do společnosti, kde jsou jiní muži, neměla by se prezentovat způsobem, který by mohl naznačovat její dostupnost (oblečení, fotografie na sociálních sítích) atd.
To vede k nepřiměřeným nárokům, omezování a snaze ke kontrole, za kterou se ukrývá strach, vlastní nejistota a nedůvěra. Muži mají tendence se proti takovému chování striktně vymezovat: „Je to jednoduché, nechci aby moje partnerka chodila do klubu, jak kdejaká štětka, pokud nebude respektovat moje hranice, papa a nezájem.“ [2]
Spor spočívá v tom, kdo určuje tu hranici, kdy jde o chování, které je časté a pochybné. Co jsou reálné obavy a kde už jde o snahu omezovat ve vztahu svobodu jednotlivce.
Ženský solipsismus
Výše uvedené naráží na problém takzvaného ženského solipsismu, kdy ženám takové chování nepřijde v nepořádku. To má být dáno tím, jak ženy vnímají realitu: „Ženská pravda je vždy takovou, jakou ji potřebuje mít. Pokud se abstraktní pravda zrovna nehodí jejímu psychologickému rozpoložení, na jejím místě vzniká disociativní, vhodnější, pravda.“ [3]
Red Pill tvrdí, že ženy mají tendenci vidět svět především z jejich osobní perspektivy, přičemž dávají prioritu svým vlastním zájmům a emocím nad objektivní realitou. Ženy jsou tak v jádru egoistické a berou ohledy pouze na sebe a druhé využívají.
Něco za něco
Možná i z tohoto důvodu jsou vztahové Red Pill rady orientovány směrem k transakcím a výměně něco za něco. Muž ženě naplňuje její hypergamické potřeby tím, že je hodnotný a stojí nad ní. Naoplátku mu žena poskytuje sex, stará se o něj a je mu věrná. Má jít o přijímání podstaty toho, jaké ženy jsou ze své podstaty.
Vkrádá se otázka, zda-li muži, kteří takto ke vztahům přistupují, v řeči Red Pillu řídí, umí nabídnout i něco jiného, než jen prostou výměnu. Nelze zaměňovat transakční vztahy, které nabírají kontur formalit jako je přesné vyrovnání očekávaného s reciproční vzájemností. Tyto přístupy jsou sice podobné, ale zásadně se liší motivace, kterými jsou poháněné. Tomu odpovídá i délka a průběh vztahů některých Red Pill stoupenců, alespoň tak jak je sami líčí. Jasně definované podmínky a očekávání se silnou orientací na chování protějšku. Partnerské vztahy, kterým chybí esence přátelství. Citová odpojenost, která nastává ve chvíli, kdy dotyčný nedostává, to co chce.
Jeden pohled vládne všemu
Celý tento mýtus se točí okolo jednorozměrnosti povahy žen vyvozené z evolučního principu. Jde o zjednodušující tvrzení, které nepostihuje složitost reality. Též jde o stereotypizaci, která podporuje nerovnosti plynoucí z představ tradičních rolí definovaných jednotlivými pohlavími, kde muži jsou „poskytovatelé“ a ženy jsou „příjemkyně“ jejich úspěchu.
Výběr partnera je multifaktorovou záležitostí, na které se podílí mnoho různých aspektů. Hypergamie tak není jediný a všezahrnující princip. Ženy mají i další funkční strategie a i hypergamické sklony se mohou projevovat různě v závislosti na okolnostech. Například v dnešní době, kdy ženy mají více příležitostí k ekonomické nezávislosti, se mohou jejich preference soustředit spíše na hledání emocionální stability a kompatibility. Ve hře není jen ekonomické zajištění a společenské postavení, ale i ochota a schopnost muže podílet se na přímých rodičovských činnostech. [4]
Vývoj lidského pohlavního chování je jistě fascinující a leccos vysvětluje, ale nelze podle něj vytvářet univerzální návody na vztahy.
Takto konstruované univerzální ,,pravdy“ mohou mít negativní dopady a způsobují pokřivené vnímání žen. Například, že ženy jen bez zásluh berou nebo dostávají a to vše jen na základě jejich pohlaví, které společnost protěžuje. V radikálním pojetí to vede k misogynii mnohdy skryté neviděné samotnými nenávistci. Extrémní je též přesvědčení, že ženy nedokáží muže milovat z podstaty, která přesahuje materiální či sociální potřeby. Podobná názory figurují například i při úvahách o tom, zda-li muži a ženu mohou být pouze přáteli.
Kotvy tohoto mýtu brzdí a potápí i samotné muže. Muži mohou cítit tlak, že musí dosahovat vysokých úspěchů, aby byli atraktivní pro ženy. Spolu s všudypřítomnou prezentací ideálů, to může vést k prohlubování jejich nedostatečnosti.
Dokonáno jest!
Celý podcast na Spotify Red Pill mýty: Jsou promiskuitní muži atraktivní pro ženy?
Blog Markéty: www.m-nema.cz
Použité zdroje
[1] LOVCŮV DENÍK (2020). Věrnost – holka ji chápe jinak než ty. In: www.lovcuvdenik.cz, 2020-08-26 [online; cit. 2020-08-26]. Dostupné z: https://www.lovcuvdenik.cz/2020/08/sexualni-strategie-muzska-vs-zenska-hypergamie.html
[2] ANDROVERSMUS (2024). Co si počít, když se přítelkyně pořád chová jako by byla single, i když už má dávno tebe? In: https://www.instagram.com, 2024-06-24 [online; cit. 2024-0-24]. Dostupné z: https://www.instagram.com/p/C8l77qTsKkU
[3] THE RED PILL (2015). Padesát odstínů rudé. In: https://www.theredpill.cz, 2015-07-18 [online; cit. 2015-07-18]. Dostupné z: http://www.theredpill.cz/Padesat-odstinu-rude-1
[4] RYAN Christopher, JETHÁ Cecilda, Na počátku byl sex. Praha: Argo 2014. ISBN: 978-80-257-1169-9.
Co považuješ za největší Red Pill mýtus? Napiš mi: info@mindtuber.cz
Zapoj se do diskuze v komentářích: pravidla diskuze
Související příspěvky
- FwB Podcast – Co je to Red Pill? Cesta k pochopení mužského pohledu
- Láska žen podle Red Pillu
- Podobenství žen v Red Pill komunitě
- Jak Red Pill ovlivňuje partnerské soužití
- Red Pill – subkultura mužství
- Manosféra
- Struktura Manosféry
- Alfa muž jako náplast Red Pillu přes nezralou maskulinitu
- Beta chlap slaměný panák Red Pillu
- Neviditelná klec vztahového rámce
- Soft Next jako metoda manipulace při řízení vztahu podle Red Pillu
Obrazové materiály použity z https://unsplash.com a https://www.midjourney.com
Ale to je pravda, ženy ( za předpokladu že jsou aspoň trochu pohledné) mají mnohem víc na výběr než chlapi. S tím souhlasím, holky si vybírají, chlapi moc ne, kolem každé aspoň průměrně atraktivní holky se točí plno chlapů co mají zájem, ať už v reálu či na netu a ona si vybírá jako v katalogu. Muži tuhle možnost nemají. Vždyť to vidím všude kolem ať si autorka tvrdí co chce. 😉
Tak to plyne i z toho, že ženy jsou při seznamování pasivnější. Uchází se o ně různí muži, zatímco chlap, když půjde někoho oslovit už rovnou provede selekci. Tudíž do svého výběru už nepočítá ty, které ta žena teprve zamítá z dané nabídky. Tohle většina chlapů vůbec nebere v úvahu a do toho platí, že ty atraktivnější ženy budou mít samozřejmě i větší tu množinu. Takže ano, do jisté míry to platí. V online prostředí je ten nepoměr skutečně veliký. Nicméně taková ta tvrzení, že ženy mají desítky návrhů týdně na svém instagramu, je zavádějící.
A stačí sebemenší chybička chlapa např. nejsem dost zajímavý, komunikace se mnou není až tak cool, nemám moc sociální status atd. a jdu z kola ven a to i u holek úplně průměrných ( vzhledem ).
Jak psal Felix, možná se příliš soustředíš na ten výsledek a pak nejsi autentický. Je dobré se umět ohlédnout zatím, kde jsem třeba udělal chybu, ale přílišná analýza vede k tomu, že se sabotuješ. Tohle je přesně ukázkový případ, co ti ten Red Pill nainjektuje do mysli. Jsem nudný. Jsem pořád nedostatečný, nemám vysokou hodnotu. Stačí si z toho vzít opravdu jen ten základ. Navíc není tvojí úlohou se před ženou kvalifikovat jako na nějakém výběrovém řízení. Je to v pořádku, pokud ji na tobě třeba něco nesedlo. Na druhou stranu také mohlo jít o ženu, která má nereálně představy a nároky na vztah. To neovlivníš a nejspíš by si s takovou ženou ani ve vztahu nechtěl být.
Souhlasím, až na ten konec. Pokud se ti to stává fakt hodně často ( v podstatě u každé co tě přitahuje ) že nezaujmes anebo skončíš ve Frendzone, tak pak to logicky analyzujes a příště se snažíš zaujmout, čímž se točíš v začarovaném kruhu. 😀
Ano, ale ze začarovaného kruhu je třeba vystoupit.
Spousta chlapů to dělá tak, že se vožerou, to jim vypne analyzátory a pak jsou prostě sví, přímí a nějakou sbalí.
Jak si myslíš, že jsem potkal svoji ženu?
Ale měly by existovat lepší řešení, čistější, bez návykových látek.
Přetnout ten kruh.
skvělej podcast, zase příliš krátký. Absolutně super pointy. A zasmála jsem se. Jj redpill je hrozně děravý… A hodně mě zaujalo, jak Honza říká, že ten chlap, který se vypracuje, tak o něj začnou mít zájem ty ženy, které chtějí hlavně bezpracné zajištění. Ano takové to, nechci nic dělat, nechám vše na muži, on to zajistí a nebo požaduju to, aby vše zajistil.. Na yt jsem narazila na Lovcovo video, kterak napsal, jak chytrý a neúspěšný (zaměstnanec) muž nemůže mít úspěch u žen. Musela jsem se nasmát, protože popsal fakt v pohodě chlapa, kterého většina žen, když ji bude fyzicky přitahovat, tak by se líbil. Ještě k tomu vybral fotografii „průměrného“ muže , aha tak jestli takto podle něj vypadá průměrný muž 😀 .. oki, nehodnotím. No a to si myslím, že tyhle blbosti škodí chlapům. Podporuje to v nich to, že když jsou zaměstnanci, ale nemají oslnivý úspěch, tak jsou marní a žádná kost je nebude chtít. Ano vím, že u určité skupiny atraktivních žen bude vždy prvořadé konto, ale tak nevím, zda muž chce být brán jako kasička a nebo zajišťovač všeho a ženina loajalita bude mít cenovku. Přijde mi to takové to, že se naopak ty ještě nezkušení mladí kluci dostávají do nějakých pochybných kšeftíků s vidinou rychlých peněz a různých scamů., hlavně ten byznys nezávislý na lokaci..:-D 😀
Ani neplatí ta atraktivita muže- že je na vrcholu ve 40ti+… Ani náhodou… Sice souhlasím, že mužovi nejlepší léta jsou mezi 35-45 a u ženy 25-35, ale v 50ti se zase sejdou. A můžu porovnat – mladí lidi – je jedno, zda muž či žena, jsou atraktivnější. Není to pravda, že by muž byl automaticky atraktivnější. A musela jsem se nasmát tomu, že moje rozvedená kámoška říká, že se jí libí chlapi mezi 28-35 :-D, protože když šla na rande s 45letým ,tak si přišla jak na návštěvě v domově důchodců.. Já myslím, že žena/muž jsou atraktivní, v jakémkoliv věku, protože se prostě tak narodili a podtrhují to tím, že se o sebe starají a sportují.. A je fakt rozdíl i u chlapa, když je mu 30 a 50 let.. A jak říká Markéta – přesně ženy nemají rády, když o jejího vyvoleného mají zájem i jiné ženy (preference jsou sice různé, ale některé znaky atraktivity jsou společné všem). Vlastně ženská se může pobláznit do chlapa, který se ani nemusí moc líbit…
Také jsem si všimla, že i muži se chovají jako ženy. Vadí jim prý, že jim ženy nepíší ,ale napíší jim ženy, které se jim nelíbí. Není to tak trochu podobné, nedalo by se říci, že mají taky hojnost žen.. ,třeba ženám též píšou muži, kteří se jím nelíbí..
Další příklad, který zmíním u Lovce. Popsal fakt dokonalého chlapa – vzhled, peníze, rozhled, pracovní úspěch, ale přesto takový potřebuje jeho kurzy a pindy…,protože nemusí mít mentalitu hojnosti a když bude „dolejzat“za svou vyvolenou, tak ta i přes jeho kvality o něj přestane mít zájem.. To už z principu je totální nesmysl.. Pokud chlap je na takovéto úrovni, tak asi sotva bude mít mentalitu nedostatku. To by opravdu nedokázal to, co je viz výše popsáno. Redpill na úrovni ezokravin…
Tak s tím výsměchem zaměstnancům (což je odporné nevděčné chování) je Lovec a podobní prodejci vzduchu známí. Jde o to sledujícímu prodat myšlenku a kurz o tom že být zaměstnanec je otroctví a je lepší podnikat např. prodávat informace. Jenže prodejem informací se skoro nikdo nedokáže uživit protože bariéra vstupu do tohoto odvětví je příliš nízká. Proto dělá ty posty.
Nestačím se divit, kolik lidí se v tom online marketingu a podnikání snaží prorazit. Ten trh s prodejem informací se brzo přesytí a lidé budou chtít kvalitní obsah a přidanou hodnotu. Je tu i ten problém s objektivním hodnocením, který už jsi nastínil jinde. Určitě se najde spousta lidí, kteří si něco koupí, aby následovně zjistili, že se nic nového nedozvěděli.
Hlavně ta jeho prezentace a tvorba celkově je takový paskvil že by se za něj každá normální žena musela stydět. I práce v Kauflandu je mnohem více na úrovni než prodej podvodných kurzů.
Tentokrát se nám to právě protáhlo 🙂 Tak to jsme rád, že jsi doposlouchala až do konce.
Začnu odzadu. Dobře poukazuješ na to, jak se staví ten seberozvojový kruh. Zkrátka nikdy nebudeš dost a to na chlapi vyvíjí obrovský tlak. Je zajímavé, že se neustále omílá, jak společnost ženám vymývá mozek, ale o tomhle ani zmínka. Naopak, tohle chlap musí, jinak nemá dostatečnou hodnotu. Jako vzor se pak modelově předkládá ideál. Každý má někde své limity a určitě je fajn se posouvat, ale všeho moc škodí. Nakonec se v tom mnozí ztratí a nevědí, kde jsou a hlavně kým opravdu jsou.
K té atraktivitě a věku. Tam se opět míchají různé koncepty. V rámci smíšených sexuálních strategií mají muži a ženy rozdílné v podstatě protichůdné požadavky, které ovlivňují jejich preference. Realita vztahů je složitější a vstupují do toho i vědomé a rozumem řízené úvahy. Opět je zvláštní, že Red Pill přístup ohánějíc se racionalitou takové věci neřeší ani je nezmiňuje. Když už tak jen v rámci nějakého odsuzující prohlášení o sociálním programování (redukcionalismus, který sám kritizuje). K čemu je mládí a plodnost, když dotyčná žena není ještě dostatečně zralá na to, aby přijala zodpovědnost za vztah a dítě. K čemu je bohatství a sociální status, když dotyčný muž není ještě dostatečně zralý na zodpovědné otcovství. Navíc tohle nelze generalizovat, každý je v určitém věku jinak daleko, co se míry zralosti a formujících životních zkušeností týká.
K té racionalitě https://www.youtube.com/live/ZPZGxjN1ymU?si=VhzolgB7gYyf8wCZ
tady mu to diskutující celé vyvrátil lovec nic neobhájil a potom ho na dalších streamech je pomlouval 😂.