FwB Podcast – Red Pill mýty: hypergamie žen

Nenávist, pravý opak lásky, vzniká z bludu, vycházejícího z domněnek. Baruch Spinoza


Následující text doprovází a rozšiřuje čtvrtý díl podcastu Friends with Benefits, kde jsem si s Markétou tentokrát povídal o nejčastějších Red Pill mýtech. Mezi Red Pill mýty patří různé generalizace, stereotypizace a disintepretace faktů, které nemají daleko k misogynii prostupují mužským seberozvojem a negativně ovlivňují celou řadu mužů. Celý díl si můžeš poslechnout na Spotify.

Mýtus 1 – hypergamie žen

Hypergamie je sklon žen vytvářet svazky s muži, kteří je převyšují na socio-ekonomickém žebříčku. Tento mýtus se dotýká spíš než hypergamie samotné, výkladu a interpretace toho, jak ženy bezvýhradně tato sexuální strategie definuje. Hypergamie má u žen kompletně determinovat jejich povahu, chování a prožívání. Má tedy ovlivňovat to, jak si ženy vybírají partnery a jak se k nim vztahují.

Ženám stačí být

Muži musí být proaktivní a ženy jen čekají na cílové čáře (women are waiting at the finish line). Muži se musí vypracovat, aby zvýšili svoji atraktivitu (hodnotu) a vůbec dosáhli na nějakou partnerku. Zatímco ženy si pouze vybírají z těch nejlepších. V řeči čísel to pak má znamenat, že většina žen míří na horních dvacet procent a zbylí muži je nezajímají. Maximálně se pak stávají jejich rezervou, než se objeví lepší příležitost.

Hypergamie žen
Schéma zachycující nerovnost párování ovlivněné hypergamií žen.
Hypergamie jakožto katalizátor ženské nevěry.

Ženy přeběhlice

Ženy jsou přelétavé (women are monkey branching), to popisuje situaci, kdy ženy začínají navazovat nový vztah nebo hledat nového partnera ještě předtím, než ukončí vztah současný. Plynule tak přechází ze vztahu do vztahu a to většinou z důvodů, kdy si s novým potenciálním partnerem polepší. Za tímto účelem si nechávají neustále otevřená vrátka. A vzhledem k tomu, že ženám stačí jen být a jsou v rámci seznamování pasivními, mají tyto zadní hořáky (back burners) v podstatě otevřené neustále.

Jde o často diskutované téma, ve kterém se řeší Red Flag žen, který se ve vztahu projevuje takzvaným single chováním. Takové ženy se navzdory tomu, že jsou s někým ve vztahu, nadále chovají způsobem, který jim otvírá nové příležitosti. Podle Red Pill autorů jde přímo o záměr, kterým se ženy jistí. Ať už pro případ, kdy by jim současný vztah nevyšel, nebo jen potřebovaly pomoc či chtěly pozornost a validaci: „Součástí sexuální strategie mnoha žen je rovněž snaha vytvořit si síť kvalitních podporovatelů, orbiterů a kamarádů ve friend zóně.“ [1]

Představou mužů pak je, aby žena své chování omezila. Problém je, že v případě žen by mělo jít o omezení pasivity, což je něco jako zastavení nehybného. Žena by neměla sama chodit se bavit do společnosti, kde jsou jiní muži, neměla by se prezentovat způsobem, který by mohl naznačovat její dostupnost (oblečení, fotografie na sociálních sítích) atd.

To vede k nepřiměřeným nárokům, omezování a snaze ke kontrole, za kterou se ukrývá strach, vlastní nejistota a nedůvěra. Muži mají tendence se proti takovému chování striktně vymezovat: „Je to jednoduché, nechci aby moje partnerka chodila do klubu, jak kdejaká štětka, pokud nebude respektovat moje hranice, papa a nezájem.“ [2]

Ženský solipsismus

Výše uvedené naráží na problém takzvaného ženského solipsismu, kdy ženám takové chování nepřijde v nepořádku. To má být dáno tím, jak ženy vnímají realitu: „Ženská pravda je vždy takovou, jakou ji potřebuje mít. Pokud se abstraktní pravda zrovna nehodí jejímu psychologickému rozpoložení, na jejím místě vzniká disociativní, vhodnější, pravda.“ [3]

Red Pill tvrdí, že ženy mají tendenci vidět svět především z jejich osobní perspektivy, přičemž dávají prioritu svým vlastním zájmům a emocím nad objektivní realitou. Ženy jsou tak v jádru egoistické a berou ohledy pouze na sebe a druhé využívají.

Něco za něco

Možná i z tohoto důvodu jsou vztahové Red Pill rady orientovány směrem k transakcím a výměně něco za něco. Muž ženě naplňuje její hypergamické potřeby tím, že je hodnotný a stojí nad ní. Naoplátku mu žena poskytuje sex, stará se o něj a je mu věrná. Má jít o přijímání podstaty toho, jaké ženy jsou ze své podstaty.

Vkrádá se otázka, zda-li muži, kteří takto ke vztahům přistupují, v řeči Red Pillu řídí, umí nabídnout i něco jiného, než jen prostou výměnu. Nelze zaměňovat transakční vztahy, které nabírají kontur formalit jako je přesné vyrovnání očekávaného s reciproční vzájemností. Tyto přístupy jsou sice podobné, ale zásadně se liší motivace, kterými jsou poháněné. Tomu odpovídá i délka a průběh vztahů některých Red Pill stoupenců, alespoň tak jak je sami líčí. Jasně definované podmínky a očekávání se silnou orientací na chování protějšku. Partnerské vztahy, kterým chybí esence přátelství. Citová odpojenost, která nastává ve chvíli, kdy dotyčný nedostává, to co chce.

Transakční typy vztahů, ve kterých muž vykupuje zájem žen svojí hodnotou (poskytovanými zdroji).

Jeden pohled vládne všemu

Celý tento mýtus se točí okolo jednorozměrnosti povahy žen vyvozené z evolučního principu. Jde o zjednodušující tvrzení, které nepostihuje složitost reality. Též jde o stereotypizaci, která podporuje nerovnosti plynoucí z představ tradičních rolí definovaných jednotlivými pohlavími, kde muži jsou „poskytovatelé“ a ženy jsou „příjemkyně“ jejich úspěchu.

Výběr partnera je multifaktorovou záležitostí, na které se podílí mnoho různých aspektů. Hypergamie tak není jediný a všezahrnující princip. Ženy mají i další funkční strategie a i hypergamické sklony se mohou projevovat různě v závislosti na okolnostech. Například v dnešní době, kdy ženy mají více příležitostí k ekonomické nezávislosti, se mohou jejich preference soustředit spíše na hledání emocionální stability a kompatibility. Ve hře není jen ekonomické zajištění a společenské postavení, ale i ochota a schopnost muže podílet se na přímých rodičovských činnostech. [4]

Takto konstruované univerzální ,,pravdy“ mohou mít negativní dopady a způsobují pokřivené vnímání žen. Například, že ženy jen bez zásluh berou nebo dostávají a to vše jen na základě jejich pohlaví, které společnost protěžuje. V radikálním pojetí to vede k misogynii mnohdy skryté neviděné samotnými nenávistci. Extrémní je též přesvědčení, že ženy nedokáží muže milovat z podstaty, která přesahuje materiální či sociální potřeby. Podobná názory figurují například i při úvahách o tom, zda-li muži a ženu mohou být pouze přáteli.

Kotvy tohoto mýtu brzdí a potápí i samotné muže. Muži mohou cítit tlak, že musí dosahovat vysokých úspěchů, aby byli atraktivní pro ženy. Spolu s všudypřítomnou prezentací ideálů, to může vést k prohlubování jejich nedostatečnosti.

Dokonáno jest!

Celý podcast na Spotify Red Pill mýty: Jsou promiskuitní muži atraktivní pro ženy?
Blog Markéty:
www.m-nema.cz

Použité zdroje

[1] LOVCŮV DENÍK (2020). Věrnost – holka ji chápe jinak než ty. In: www.lovcuvdenik.cz, 2020-08-26 [online; cit. 2020-08-26]. Dostupné z: https://www.lovcuvdenik.cz/2020/08/sexualni-strategie-muzska-vs-zenska-hypergamie.html
[2] ANDROVERSMUS (2024). Co si počít, když se přítelkyně pořád chová jako by byla single, i když už má dávno tebe? In: https://www.instagram.com, 2024-06-24 [online; cit. 2024-0-24]. Dostupné z: https://www.instagram.com/p/C8l77qTsKkU
[3] THE RED PILL (2015). Padesát odstínů rudé. In: https://www.theredpill.cz, 2015-07-18 [online; cit. 2015-07-18]. Dostupné z: http://www.theredpill.cz/Padesat-odstinu-rude-1
[4] RYAN Christopher, JETHÁ Cecilda, Na počátku byl sex. Praha: Argo 2014. ISBN: 978-80-257-1169-9.

Co považuješ za největší Red Pill mýtus? Napiš mi: info@mindtuber.cz
Zapoj se do diskuze v komentářích: pravidla diskuze

Související příspěvky

Obrazové materiály použity z https://unsplash.com a https://www.midjourney.com

Sdílej:
Subscribe
Upozornit na
guest
12 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Benito

Ale to je pravda, ženy ( za předpokladu že jsou aspoň trochu pohledné) mají mnohem víc na výběr než chlapi. S tím souhlasím, holky si vybírají, chlapi moc ne, kolem každé aspoň průměrně atraktivní holky se točí plno chlapů co mají zájem, ať už v reálu či na netu a ona si vybírá jako v katalogu. Muži tuhle možnost nemají. Vždyť to vidím všude kolem ať si autorka tvrdí co chce. 😉

Benito

A stačí sebemenší chybička chlapa např. nejsem dost zajímavý, komunikace se mnou není až tak cool, nemám moc sociální status atd. a jdu z kola ven a to i u holek úplně průměrných ( vzhledem ).

Benito

Souhlasím, až na ten konec. Pokud se ti to stává fakt hodně často ( v podstatě u každé co tě přitahuje ) že nezaujmes anebo skončíš ve Frendzone, tak pak to logicky analyzujes a příště se snažíš zaujmout, čímž se točíš v začarovaném kruhu. 😀

Felix

Ano, ale ze začarovaného kruhu je třeba vystoupit.
Spousta chlapů to dělá tak, že se vožerou, to jim vypne analyzátory a pak jsou prostě sví, přímí a nějakou sbalí.
Jak si myslíš, že jsem potkal svoji ženu?

Ale měly by existovat lepší řešení, čistější, bez návykových látek.
Přetnout ten kruh.

Jana

skvělej podcast, zase příliš krátký. Absolutně super pointy. A zasmála jsem se. Jj redpill je hrozně děravý… A hodně mě zaujalo, jak Honza říká, že ten chlap, který se vypracuje, tak o něj začnou mít zájem ty ženy, které chtějí hlavně bezpracné zajištění. Ano takové to, nechci nic dělat, nechám vše na muži, on to zajistí a nebo požaduju to, aby vše zajistil.. Na yt jsem narazila na Lovcovo video, kterak napsal, jak chytrý a neúspěšný (zaměstnanec) muž nemůže mít úspěch u žen. Musela jsem se nasmát, protože popsal fakt v pohodě chlapa, kterého většina žen, když ji bude fyzicky přitahovat, tak by se líbil. Ještě k tomu vybral fotografii „průměrného“ muže , aha tak jestli takto podle něj vypadá průměrný muž 😀 .. oki, nehodnotím. No a to si myslím, že tyhle blbosti škodí chlapům. Podporuje to v nich to, že když jsou zaměstnanci, ale nemají oslnivý úspěch, tak jsou marní a žádná kost je nebude chtít. Ano vím, že u určité skupiny atraktivních žen bude vždy prvořadé konto, ale tak nevím, zda muž chce být brán jako kasička a nebo zajišťovač všeho a ženina loajalita bude mít cenovku. Přijde mi to takové to, že se naopak ty ještě nezkušení mladí kluci dostávají do nějakých pochybných kšeftíků s vidinou rychlých peněz a různých scamů., hlavně ten byznys nezávislý na lokaci..:-D 😀
Ani neplatí ta atraktivita muže- že je na vrcholu ve 40ti+… Ani náhodou… Sice souhlasím, že mužovi nejlepší léta jsou mezi 35-45 a u ženy 25-35, ale v 50ti se zase sejdou. A můžu porovnat – mladí lidi – je jedno, zda muž či žena, jsou atraktivnější. Není to pravda, že by muž byl automaticky atraktivnější. A musela jsem se nasmát tomu, že moje rozvedená kámoška říká, že se jí libí chlapi mezi 28-35 :-D, protože když šla na rande s 45letým ,tak si přišla jak na návštěvě v domově důchodců.. Já myslím, že žena/muž jsou atraktivní, v jakémkoliv věku, protože se prostě tak narodili a podtrhují to tím, že se o sebe starají a sportují.. A je fakt rozdíl i u chlapa, když je mu 30 a 50 let.. A jak říká Markéta – přesně ženy nemají rády, když o jejího vyvoleného mají zájem i jiné ženy (preference jsou sice různé, ale některé znaky atraktivity jsou společné všem). Vlastně ženská se může pobláznit do chlapa, který se ani nemusí moc líbit…
Také jsem si všimla, že i muži se chovají jako ženy. Vadí jim prý, že jim ženy nepíší ,ale napíší jim ženy, které se jim nelíbí. Není to tak trochu podobné, nedalo by se říci, že mají taky hojnost žen.. ,třeba ženám též píšou muži, kteří se jím nelíbí..

Další příklad, který zmíním u Lovce. Popsal fakt dokonalého chlapa – vzhled, peníze, rozhled, pracovní úspěch, ale přesto takový potřebuje jeho kurzy a pindy…,protože nemusí mít mentalitu hojnosti a když bude „dolejzat“za svou vyvolenou, tak ta i přes jeho kvality o něj přestane mít zájem.. To už z principu je totální nesmysl.. Pokud chlap je na takovéto úrovni, tak asi sotva bude mít mentalitu nedostatku. To by opravdu nedokázal to, co je viz výše popsáno. Redpill na úrovni ezokravin…

Kapitalista

Tak s tím výsměchem zaměstnancům (což je odporné nevděčné chování) je Lovec a podobní prodejci vzduchu známí. Jde o to sledujícímu prodat myšlenku a kurz o tom že být zaměstnanec je otroctví a je lepší podnikat např. prodávat informace. Jenže prodejem informací se skoro nikdo nedokáže uživit protože bariéra vstupu do tohoto odvětví je příliš nízká. Proto dělá ty posty.

Kapitalista

Hlavně ta jeho prezentace a tvorba celkově je takový paskvil že by se za něj každá normální žena musela stydět. I práce v Kauflandu je mnohem více na úrovni než prodej podvodných kurzů.

Kapitalista

K té racionalitě https://www.youtube.com/live/ZPZGxjN1ymU?si=VhzolgB7gYyf8wCZ
tady mu to diskutující celé vyvrátil lovec nic neobhájil a potom ho na dalších streamech je pomlouval 😂.