Hypergamie, Soft Next, Black Pill, MGTOW, SMV…
Během studia různých materiálů týkající se Red Pillu a s ním souvisejících skupin, jsem narazil na to, že existuje zmatení a nepochopení v rámci užívaných myšlenek a pojmů. Nechť tento příspěvek slouží jako stručný slovníček pojmů k napravení těchto zmatků. Definice a popis vychází z toho, jak obvykle bývají vymezeny v rámci Red Pill či Pickup komunity.
Přestože některé pojmy vychází z vědeckých poznatků (např. evoluční psychologie), jsou vždy uzpůsobeny teoriím, na kterých staví Red Pill narativy. Tyto pojmy tak zde jsou uvedeny ve své surové podobě. Existuje-li již příspěvek, který se věnuje samotnému pojmu pod drobnohledem, tedy v rámci širších souvislostí, je na tento článek odkázáno.
Pokud ti tu nějaký pojem chybí a měl bych ho doplnit, napiš mi na: info@mindtuber.cz
- ASD
- Obrana proti zjevné dostupnosti (Anti-Slut Defense)
Chování ženy, kterým žena maskuje svoji dostupnost v případě, že pociťuje, že by tím mohla být ohrožena její společenská hodnota.
Typicky jde o situaci, kdy žena znenadání otočí a hraje si na nedostupnou nebo razantně zvážní, přestože tomu neodpovídá její předchozí chování. Například jde o odmítnutí těšně před tím, než by s mužem eskaloval další kontakt.
- AWALT
- Všechny ženy jsou takové (All Women Like That)
Všechny ženy jsou takové je výraz, který se používá pro vyjádření předsvědčení, že určité a často negativní vlastnosti a chování jsou dány všem ženám, bez ohledu na indiviudální rozdíly.
Tvrzení je založena na generalizaci a nejčastěji zahrnuje následující pohled na ženy. Všechny ženy jsou hypergamní, bezděčně si tak vybíraji vždy toho nejlepšího možného partnera na základě socio-ekonomického statusu. Ženy z tohoto principu ani nemohou být loajální. Neváhají tak opustit stávajícího partnera, mají-li vyhlídku na polepšení si. Ženy též mají mít tendence k skryté manipulaci a využívají emocí, k dosažení svých cílů.
V Red Pill komunitách se objevuje jako mantra, která posiluje cynický pohled na ženy a slouží coby ospravedlnění nedůvěry vůči nim.
Podobenství žen v Red Pill komunitě
Láska žen podle Red Pillu
- Alfa
- Alfa muž (Alpha Male)
Alfa je muž vyznačující se maskulinními vlastnostmi a chováním. Je asertivní, odvážný, dominující, chce vést a má vizi, kterou následuje. Zároveň je nezávislý na výsledku a chování druhých lidí. Žije tak plodný a úspěšný život. Dobře rozumí intersexuální komunikaci a vztahové dynamice. Má dobrou Game a dokáže si do života přivádět atraktivní ženy. V životě se řídí vlastní agendou a je tím, kdo ve vztazích určuje Frame. Je nezávislý a zažívá hojnost ve všech oblastech života – ženy (sex), práce, úspěch, socio-ekonomický status atd.
Alfa muž jako náplast Red Pillu přes nezralou maskulinitu
Red Pill Explained: Cesta k pochopení mužského pohledu
- Alfa vdova
- Alfa vdova (Alpha Widow)
Žena, která zažila vztah s Alfa mužem, který byl její vysněnou volbou číslo jedna. Tudíž se naplno realizovala její hypergamní potřeba. Tato žena pak každý další vztah a další muže srovnává s tímto prožitým ideálem. To vede k tomu, že taková žena je přehnaně náročná a nedokáže už vytvořit zdravý vztah. S Betou zažívá pocity nudy a neuspokojení, které si obvykle kompenzuje nevěrou.
Alfa muž jako náplast Red Pillu přes nezralou maskulinitu
Beta chlap slaměný panák Red Pillu
- Beta
- Beta muž (Beta Male)
Beta je submisivní muž, který nežije autentický život podle svých názorů a přání. Nerozumí rozdílům mezi muži a ženami a ženy (sex) jsou tak v jeho životě vzácným jevem. K ženám zpravidla nezdravě vzhlíží a staví je na piedestal, což mu zabraňuje budovat kvalitní vztahy. Podléhá tlakům společnosti a řídí se obecně prosazovanými názory nehledě na to, zda-li jsou v rozporu s jeho vlastními přesvědčeními. Z toho bývá opakovně frustrován a často rezignuje na život jako takový.
Beta chlap slaměný panák Red Pillu
Red Pill Explained: Cesta k pochopení mužského pohledu
- Betaizace
- Betaizace
Betaizace je proces, během kterého se Alfa muž stává Betou. Děje se tak zpravidla vlivem drobných ústupků (salámová metoda, smrt tisíci řezy), při nichž muž vyhovuje všemožným požadavkům, které na něj ve vztahu klade žena. Postupně tak ztrácí svou svobodu, nezávislost, vedení a tím i rámec vztahu. Dostává se tak ve vztahu do submisivní pozice.
Typickým projevem je ztráta zájmů, přátel a celkově se projevuje tendence k lenivosti, lhostejnosti či rezignaci. To má za následek to, že daná žena postupně přestává k muži pociťovat náklonnost a taktéž opadá i vnímaná atraktivita. Takový muž danou ženu nesnesitelně nudí svou předvídatelností a absencí vlastní vize.
Žena časem takového muže podvede s jinou Alfou, nebo ho opustí.
Další formou betaizace je ranné formování, které se děje již během výchovy, kdy například svobodná matka vychová rozmazleného syna.
Alfa muž jako náplast Red Pillu přes nezralou maskulinitu
Beta chlap slaměný panák Red Pillu
Holkytida z pohledu nezralé vztahovosti
Neviditelná klec vztahového rámce
- Black Pill
- Černá pilulka (Black Pill)
Černá pilulka jako ekvivalent zahořklého muže po pozření pilulky červené. A to po té, co zjistil nepříjemnou pravdu o skutečné povaze žen a ohledně toho, jak se ženy chovají v rámci svého přirozeného (sexuálního) nastavení. Jako Black Pilled jsou tak označování ti muži, kteří již rezignovali na snahu vytvořit vztah se ženou. Důvodů k tomu může být několik. Od těch, které se týkají vnímání jejich vlastní hodnoty až po nedůvěru v ženy jako takové. Velká skupina incelů bývá právě pod vlivem účinků černé pilulky.
Podobenství žen v Red Pill komunitě
Láska žen podle Red Pillu
Red Pill Explained: Cesta k pochopení mužského pohledu
- Blue Pill
- Modrá pilulka (Blue Pill)
Modrou pilulkou je v kontextu Red Pill komunity označován takový přistup k životu, kdy jednotlivec věří běžným společenským představám o vztazích, roli mužů a žen nebo romantické lásce. Tedy vnímá realitu tak, jak ji prezentují média, kultura a odborníci na vztahy.
Zastánci Red Pillu považují „Blue pilled“ muže za tzv. Bety. Tedy za muže, kteří nerozumí skutečné vztahové dynamice a chovají se podle naivních představ, které jim brání u žen uspět.
Tato koncepce vytváří výrazné vymezení se vůči všem, kteří nesdílí Red Pill pohled na svět.
Alfa muž jako náplast Red Pillu přes nezralou maskulinitu
Beta chlap slaměný panák Red Pillu
- Bílý rytíř
- Bílý rytíř (White Knight)
Muž, který se snaží hájit a chránit zájmy žen, obvykle s vidinou získání jejich náklonnosti. Bílý rytíř je považován za nesebevědomého a snadno manipulovatelného (Betaizace) Beta muže. Projevuje se jako blue pilled naivní hodný kluk (Simp) a podlézání je jeho jedinou strategií, jak získat pozornost žen.
Pejorativně se tento pojem používá pro muže, kteří jsou podpůrci feminismu a kteří se snaží poukazovat na nezdravé působení historicky zapuštěných patriarchálních konstrukcí. Zde dochází ke střetu s často misogyními Red Pill narativy, které staví na tom, že společnost je řízena gynocentrickými procesy.
Beta chlap slaměný panák Red Pillu
Holkytida z pohledu nezralé vztahovosti
- Frame
- Rámec (Frame)
Frame, nebo-li rámec je v obecné rovině soubor hodnot a přesvědčení a z něj plynoucí chování určující celkový přístupu ke světu. Prostřednictví osobního rámce interpretujeme svět. Rámce se pak mohou dále kontextuálně vztahovat ke specifickým oblastem. Například vztahový rámec obsahuje vše co souvisí s interpersonálními interakcemi. Ve vztazích tak dochází ke střetu těchto rámců. Z pohledu Red Pillu a mindsetu Alfa muže, je potřeba udržet si silný Frame. Tedy tvůj Frame by měl být určující, což tě staví do dominantní pozice, ve které vedeš, máš více možností a lepší prostor pro vyjednávání.
Neviditelná klec vztahového rámce
Láska žen podle Red Pillu
- Game
- Hra (Game)
Sociální a komunikační dovednosti související s úlohou muže v procesu lidských námluv. Laicky řečeno schopnost svádět a balit ženy. Cílem každého Alfa muže by mělo být osvojení si těchto dovedností a zvládnutí Game do takové míry, že je schopen si bez problémů přivádět do svého života atraktivní ženy. Muž ovládající Game nemá problém ženu oslovit a to kdekoliv, například i na ulici. Nemá ostych říct si o kontakt, domluvit si rande a posléze i sexuálně eskalovat.
Pickupeři
O pickup komunitě s Honzou ze seriálu Pickupeři
O pickupu s Markem ze seriálu Pickupeři
O koučinku a pickupu s Matějem
Pickup: randění očima mužů
- Hard Next
- Hard Next
Rozchod a tedy úplné ukončení vztahu. Obvykle podmíněný několika neúspěšnými Soft Nexty.
- Hitting the wall
- Náraz do (věkové) stěny (Hitting the wall)
Nárazem do zdi se v Red Pill a Pickup komunitách označuje moment, kdy žena v důsledku nabývajícího věku ztrácí atraktivitu a s ní i svou hodnotu na seznamovacím (sexuálním) trhu (viz SMV – Sexual Market Value). Tato chvíle má u žen obvykle nastat kolem věku 30 let, kdy začne ztrácet svůj mladistvý vzhled a přitažlivost pro muže.
Koncept vychází z biologického determinismu evoluční psychologie a redukuje hodnotu ženy na její fyzický vzhled. Předpokládá také, že muži jsou při výběru žen motivováni výhradně reprodukčními faktory a ignorují jiné aspekty, jako je osobnost, zkušenosti nebo úspěchy.
Termín se používá v různých rovinách. Nejčastěji je spojován s myšlenkou, že ženy by měly využít své mládí k zajištění dlouhodobého vztahu, protože později budou mít menší možnosti. Lze ho tak použít i pejorativně pro označení ženy, která promarnila svůj vrchol atraktivity tím, že se místo budování vážného dlouhodobého vztahu a založení rodiny, nezávazně bavila či upřednostnila svoji kariéru. V tomto kontextu se uvádí kontrast vysoké věku a nepřiměřených nároků na partnera právě s ohledem na to, co žena může v tomto věku muži nabídnout. Muže nezajímají zkušenosti a úspěchy žen, ale jejich vzhled a především to, jak jsou feminní (pečující).
Podle tohoto konceptu by tak muži měli usilovat o mladší partnerky, které nevykazují chování, které k nárazu vede. To jest neprojevují se u nich tzv. párty roky, během nichž se ženy chtějí jen nezávazně bavit a experimentovat. Typickým projevem těchto ,,párty let“ tak má být pravidelné návštěvy klubů, střídání partnerů korelující s vysokým body countem, ale třeba i obliba ve sbírání zážitků a cestování.
- Hypergamie
- Hypergamie
Hypergamie je tendence žen navazovat romanticko-sexuální vztahy a svazky s muži, kteří jsou výše na socio-ekonomickém žebříčku, než ony samy. Je součástí sexuální strategie žen a často s ní bývá přímo srovnávána. Red Pill jí rozděluje na dvě části – Alfa a Beta část.
Alfa část souvisí s inklinací žen k mužům, kteří vykazují maskulinní rysy, chování a vzhled. Jsou těmito muži přitahování a pociťují k nim vysokou míru atraktivity. Rychle s takovými muži navazují kontakt a sexuální styk. Jde o krátkodobou sexuální strategii žen, během níž přefererují tento typ mužských vlastností. Těmito typickými maskulinními vlastnostmi je nezávislost, nespoutanost, tajemnost, drzost, šarm a charisma. Představitelem takových vlastností je Bad Boy.
Beta část hypergamie se orientuje na kvality muže z pohledu dlouhodobé sexuální strategie. Jde tedy o pohled na muže skrz schopnosti být dobrým poskytovatelem zdrojů – Beta Provider. Sleduje se i mužova spolehlivost, věrnost a oddanost. Nízká míra promiskuity vypovídá o nižší míře maskulinních vlastností, které byly preferovány v krátkodobé strategii. Dlouhodobá sexuální strategie začíná převládat v období okolo třicátého roku života ženy. Jde o fázi takzvané Epifanie, kdy žena narazí na věkovou bariéru. Začiná si uvědomovat ztrácející hodnotu na seznamovacím trhu (mládí, krása, plodnost) a sílí tikání biologických hodin. Vyhledávaný muž tak představuje kandidáta, jenž se má stát opatrovníkem pro jejího potomka.
Red Pill mýty: hypergamie žen
Podobenství žen v Red Pill komunitě
Láska žen podle Red Pillu
- Incel
- Incel
Pojem nedobrovolný celibát (z anglického Involuntary Celibacy, zkráceně incel) popisuje stav lidí, kteří touží po intimním či romantickém vztahu, ale nejsou ho schopni navázat. Tento termín byl původně použit koncem 90. let Alanou, kanadskou ženou, která chtěla vytvořit podpůrné skupinu pro ty, kteří se cítí osamělí.
Postupem času se tento výraz rozšířil v internetových komunitách, kde nyní často označuje muže, kteří pociťují frustraci a vinu za svou neúspěšnost v seznamování vidí v nastavení společnosti a v chování žen samotných.
V rámci Manosféry pak jde o subkulturu, která se překrývá s vyznavači Red Pillu, pokračuje následovníky MGTOW a končí u rezignací poznamenané mentality Black Pilled mužů. To znamená, že samotná skupina incelů je značně nehomogenní skupinou.
Incelové jsou spojováni s toxickou maskulinitou a v jejich řadách lze nalézt muže, kteří vykazují misogynní, misantropické, či rasistické chování. Jejich působení pak spojováno s extremismem, který vyústil již v několik masových útoků, které si vyžádali oběti na lidských životech.
V současné době se slovo incel používá též jako pejorativní označení mužů, kteří se jakýmkoliv způsobem vymezují proti chování žen, ačkoliv původní definici slova nenaplňují.
Manosféra
Struktura manosféry
Podobenství žen v Red Pill komunitě
Láska žen podle Red Pillu
- LMS
- Vzhled, peníze a status (Looks, Money, Status)
Tři základní klíčové komponenty pro dosažení úspěchu u žen. Ženy při výběru partnera hodnotí muže z mnoha perspektiv. Mimo vzhledu je pro ně důležité, jakou mají muži hodnotu na socio-ekonomickém žebříčku. Ženy chtějí ty nejhezčí a nejúspěšnější muže. V rámci svých možností pak na základě hypergamie vyhodnocují svoji nejlepší dostupnou možnost, která se stává jejich volbou, dokud se neobjeví lepší nabídka.
Podobenství žen v Red Pill komunitě
Láska žen podle Red Pillu
- MGTOW
- MGTOW – Men Going Their Own Way
Komunita mužů v manosféře, kteří vyznávají svobodný způsob života bez větší přítomnosti ženského elementu. Buďto se od žen a vztahů zcela separují, nebo udržuií jen otevřené a nezávazné vztahy, ze kterých čerpají společnost a sex.
Struktura manosféry
- MLM
- Hnutí za osvobození mužů (Men´s Liberation Movement)
Hnutí za osvobození mužů je sociální hnutí, které vzniklo v 70. letech 20. století jako odpověď na hnutí feministické. Zaměřuje se na hledání a odstranění negativních dopadů tradičních genderových rolí na muže, jako jsou tlak na finanční zajištění rodiny, potlačování emocí, očekávání agresivity či dominance a nedostatek otcovské angažovanosti. Hnutí se snaží podporovat rovnost pohlaví tím, že osvobozuje muže od stereotypů stejně jako ženy.
- MRA
- Aktivista za mužská práva (Men´s Rights Activist)
Členi tohoto hnutí se zaměřují na obranu a propagaci práv mužů, jenž jsou dle jejich vnímání ohroženy a to vlivem feminismu, který má marginalizovat mužské problémy. Mezi hlavní témata patří péče o děti, domácí násilí, zdravotní problémy mužů, falešná obvinění ze znásilnění nebo diskriminace mužů v rozvodových a opatrovnických řízeních. MRA často tvrdí, že je to právě feministické hnutí, které opomíjí nebo zhoršuje tyto problémy.
- MRM
- Hnutí za práva mužů (Men´s Rights Movement)
Hnutí za práva mužů je zastřešujícím pojmem pro aktivismus zaměřený na práva mužů, včetně MRA i dalších podobných iniciativ. Cílem hnutí je upozornit na problémy, které muži zažívají, a usilovat o jejich řešení. Zaměřuje se na oblasti, jako je diskriminace mužů v právním systému, mužské zdraví, pracovní rizika, školství, domácí násilí na mužích a další. Obsahuje široké spektrum postojů – od těch, které mírně kritizují feminismus, až po radikálnější, antifeministické proudy.
- Manosféra
- Manosféra (Manosphere)
Manosféra je sdružení rozličných komunit a subkultur, které se zabývají vymezením a identifikací toho, co znamená být mužem a to především v kontextu novodobé západní společnosti. Působí primárně v onlině prostředí a sestává se z blogů zaměřených na mužský seberozvoj, diskuzních fór týkající se randění se ženami, otcovství apod. Obsah povětšinou tvoří dating, PUA a Red Pill kouči, či samotní diskutující.
Manosféra
Struktura manosféry
Podobenství žen v Red Pill komunitě
Red Pill Explained: Cesta k pochopení mužského pohledu
- Oneitis
- Holkytida (Oneitis)
Nezdravá emocionální náklonnost k jedné jediné ženě. Holkytida má závislostní charakter projevující se přehnaným ulpíváním. Muž trpící Holkytidou je přesvědčen, že daná žena je nenahraditelná a jedinčená. Jen ona může naplnit jeho život.
Holkytida z pohledu nezdravé vztahovosti
- Orbiter
- Orbiter
V Red Pill či Pickup komunitách je jako Orbiter označován zoufalý muž, který neustále „obíhá“ okolo pro něj nedostupné ženy. Často s ní udržuje blízký přátelský vztah, zatímco tajně doufá, že si ho žena pod vlivem jeho službiček všimne, vybere si ho a naváže s ním romanticko-sexuální vztah.
Podle Red Pill teorií tito muži nechápou skutečnou podstatu sexuální přitažlivosti, která vzniká mezi ženou a mužem. Jejich vtíravá strategie podlézání a nadbíhání u žen vytváří naopak asexuální odpor. Dotyčná žena si mužů Orbiterů váží jen a pouze jako kamaráda, případné zálohy či emocionální podpory, ale jinak o ně nemá skutečný zájem.
Tito muži jsou často alternativně označovaní též jako Simpové, či Bety.
Beta chlap slaměný panák Red Pillu
Holkytida z pohledu nezralé vztahovosti
- PUA
- PUA – Pickup Artists
Muži, kteří vypilovali svou Game k dokonalosti se nazývají Pickup Artists – mistři svádění. Dalo by se říct, že si ze svádění žen a případných body countů udělali tak trochu životní styl, někdy možná až příliš osobitou životní filosofii. Pravidelně se této činnosti věnují, ať už na ulicích nebo v klubech, případně se později rekrutují do řad dating koučů, kteří předávají své zkušenosti dál jiným chlapům, kteří v této oblasti tápou. V této oblasti v rámci Manosféry kvete celkem lukrativní business, který se nachází s ohledem na problematiku krize mužství v morální šedé zóně.
Pickupeři
O pickup komunitě s Honzou ze seriálu Pickupeři
O pickupu s Markem ze seriálu Pickupeři
Struktura manosféry
Pickup: randění očima mužů
- Red Flag
- Červená vlajka (Red Flag)
Například má žena má tendence vytvářet drama a ráda vyvolává hádky, které pak ráda řeší. Má sklony muže poučovat a kontrolovat. Manipuluje ho skrze emocionální vydírání nebo ho trestá mlčení, či odepřením sexu atd.
- Red Pill
- Red Pill
Red Pill slouží co by zastřešující pojem pro ustřední myšlenky ideologie, která je postavena na přesvědčení, že vztahy mezi muži a ženami jsou řízeny evolučními mechanismy, především pak sexuálními strategiemi. Tyto myšlenky tak vychází z evoluční biologie, potažmo psychologie. Komunikace mezi pohlavími a výběr partnera je tedy převážně určován našimi pudy a podvědomými vzorci chování.
Dále tento pojem odkazuje na probuzení se do skutečné povahy reality po té, co si člověk dané zákonitosti plně uvědomí. Odpoutá se tak od falešných společenských narativů, které jsou šířeny ve veřejném prostoru, co by morálně schválené představy o tom, jak mají správné vztahy mezi muži a ženami vypadat.
Red Pill je také úzce spojen s komunitou takzvaných pickuperů viz PUA.
Red Pill subkultura mužství
Podobenství žen v Red Pill komunitě
Láska žen podle Red Pillu
Red Pill Explained: Cesta k pochopení mužského pohledu
Co ti Red Pill kouči neřeknou
Přínosy Red Pillu
- Roztáčení talířů
- Roztáčení talířů (Spinning Plates)
Toto slovní spojení odkazuje na strategii, ve které muž současně udržuje romantické nebo sexuální vztahy s několika ženami naráz.
V rámci seznamování má jít o efektivní přístup, který optimalizuje seznamovací proces, v němž jsou muži stále těmi, kteří musí být proaktivní. S ohledem na to, jak seznamování probíhá (časté odmítání, ghosting atd.) je pro muže výhodnou strategií oslovovat a plánovat rande s velkým množstvím žen.
To má zajistit diverzifikaci potenciálních partnerek, protože muž má z čeho vybírat. Získává i větší nezávislost, protože není nucen se spoléhat na výsledek jednoho rande a případných rozmarů jedné ženy. Tímto je také uchráněn možným emocionálním zraněním plynoucích z odmítnutí. Dále tato strategie vede k získávání a prohlubování sociálních dovedností.
V určitých situacích může docházet k neetickému jednání, které může zahrnovat klamání nebo manipulaci. Tento přístup může také vést k citovému zranění a může posilovat objektivizaci žen.
Pickupeři
Pickup: randění očima mužů
O pickup komunitě s Honzou ze seriálu Pickupeři
O pickupu s Markem ze seriálu Pickupeři
O koučinku a pickupu s Matějem
Podobenství žen v Red Pill komunitě
- SMP
- Seznamovací trh (Sexual Market Place)
eznamovacím trhem je v Red Pill a Pickup komunitách uvažován koncept, který popisuje vztahy jako tržní prostředí, kde se muži a ženy o sebe ucházejí a hodnotí na základě své tržní (sexuální) hodnoty. Pojem samotný vychází z ekonomického pojetí trhu, aplikovaného na mezilidské a romantické vztahy a inspiruje se v teoriích evoluční psychologie a sociobiologie. V Manosféře byl tento model zjednodušen a přetvořen tak, aby popisoval vztahovou dynamiku jako konkurenční prostředí, kde se jednotlivci snaží maximalizovat svůj přínos a přitažlivost pro opačné pohlaví.
Podle této teorie má každý jedinec určitou hodnotu, kterou určuje především vzhled, status, věk (viz LMS) nebo společenské postavení. Tato hodnota je pro muže a ženy odlišná. Dle těchto teorií ženy dosahují vrcholu své hodnoty mnohem dříve, protože hodnota žen vyplývá z jejich krásy a mládí (plodnosti). Vrcholí během jejich dvaadvacátého roku života a po třicítce rapidně klesá. Naopak muži si svou hodnotu teprve musí vybudovat, protože mužská hodnota na sexuálním trhu je primárně dána jejich socio-ekonomickým postavením. Dále i schopnostmi jako je emocionílní podpora, či ochota se dělit o získané zdroje. Ženy tedy narozdíl od mužů hodnotí své protějšky přísnou optikou jejich celkového úspěchu.
Tento pohled vnímá seznamování spíše jako transakční proces, než jako emocionální spojení, přičemž zastánci Red Pillu tvrdí, že právě pochopení pravidel seznamovacího trhu umožňuje mužům zvýšit své šance na úspěch u atraktivních žen.
- SMV
- Hodnota na sexuálním (seznamovacím) trhu (Sexual Market Value)
Pojem odkazuje na vnímanou atraktivitu na seznamovacím trhu, tedy to jak jsou jednotlivci hodnoceni jako potenciální partneři na základě různých atributů. Jde o koncept, ve kterém se o sebe muži a ženy ucházejí (soupeří) v rámci evoluční kompetice.
Soubor žádaných vlastností je pro muže a ženy odlišný a je výsledkem vývoje našeho druhu. Vychází z reprodukčních potřeb s ohledem na otcovské a mateřské investice do splození a výchovy potomka.
Týkají se vzhledu a fyzické přitažlivosti. U mužů jde o tělesnou zdatnost, výšku či sílu (ochrana). U žen pak o mládí, krásu a s ní spojenou plodnost. U mužů hraje velkou roli též sociální status a přístup ke zdrojům (zajištění). Dále tuto hodnotu může ovlivňovat i sexuální chování (např. promiskuita) a charakterové vlastnosti (např. spolehlivost, emoční stabilita atd.).
V Red Pill a Pickup diskurzech se s hodnotou na sexuálním trhu operuje v rámci její maximalizace, jenž má vést k úspěchu se ženami. Slouží tak coby úderná obchodní taktika, která je používána k prodeji seberozvojových kurzů. Ačkoliv mají tato výběrová kritéria podporu v evoluční psycologii Red Pill nauka zcela opomíjí další faktory, které při výběru partnera hrají svou roli (např. výchova, sociální či kulturní vlivy atd.)
Pickupeři
Pickup: randění očima mužů
Láska žen podle Red Pillu
Podobenství žen v Red Pill komunitě
- Shit Test
- Prověřovací test (Shit Test)
Termín se používá v PUA komunitě a týká se situací, kdy žena, vědomě či nevědomě, říká nebo dělá něco, co má za cíl otestovat mužovu reakci. Jde tedy o různé druhy zkoušek, kterými žena v průběhu seznamování zjišťuje, zda-li jde o vhodného potenciálního partnera. Zda-li je muž integritně silný, charakterově vyzrálý, autentický apod.
Shit test může zahrnovat různé formy chování, od žádostí o laskavost, lehkých provokací, přes zjevné výzvy až po poznámky jdoucí za krajní meze, kdy žena testuje mužovu sebeúctu a hranice. Muž by měl umět ženskými shit testy procházet, aby se úspěšně kvalifikoval a tím získal v očích ženy hodnotu, stal se atraktivním. Za žádnou ceny by se jimi neměl nechat rozhodit a jeho reakce by měla být uvolněná podpořená humorem a nadsázkou.
Pickupeři
Pickup: randění očima mužů
- Sigma
- Sigma muž (Sigma Male)
Někteří Red Pill autoři při kategorizaci mužů zavádí další skupiny. Jednou z nich je takzvaný sigma muž. Sigma se v mnoha aspektech podobá Alfa muži. Výrazným rozdílem je jeho nereaktivita a pasivita. Dalo by se říct, že jde o introvertního Alfu. Nepotřebuje pozornost druhých lidí, nevyčnívá tak, ale zároveň je sebevědomý a odhodlaný následovat svou vizi.
Pokud Alfa muž chce spočinout na vrcholu žebříčku dominanční hierarchie, pak Sigma tuto soutěž zcela bezpovšimnutí obchází. Nesejde mu na tom, nepotřebuje se předvádět a tím prokazuje svoji absolutní nezávislost. Nepotřebují svůj status dávat najevo ani jiným způsobem jako je například luxus a okázalé chování.
- Simp
- Simp
Obecně je slovem Simp označován muž, který nadměrně obdivuje, chválí či jinak nadbíhá ženám a to často bez jakékoli naděje na reciprocitu nebo vztah. V Red Pill komunitě je pak tento postoj vnímán jako opak chování Alfa muže, který zná má naopak od Simpa sebevědomí a zná svojí hodnot, což ženy přirozeně přitahuje. Simp je tedy považován za Betu, jehož nepochopení fungování ženské přitažlivosti ho vedou k takto ponižujícímu chování.
Alfa muž jako náplast Red Pillu přes nezralou maskulinitu
Beta chlap slaměný panák Red Pillu
- Soft Next
- Metoda Soft Next
Metoda Soft Next spočívá v přerušení kontaktu pod dobu několika dnů a vzniká jako reakce na drama vyvolaného ze strany ženy. Délka se odvíjí od závažnosti a míry nežádoucího chování. Výsledkem tohoto počínání má být snížení dramatu v budoucím čase, zvýšený respekt a narůstávající atraktivita.
Soft Next jako metoda manipulace při řízení vztahů v Red Pillu
- Validation seeking
- Vyhledávání pozornosti (Validation seeking)
Vyhledávání potrzení se odkazuje na chování žen, které usilují o pozornost a potvrzení své hodnoty nebo atraktivity od mužů či okolí. Podle této perspektivy jde o přirozenou potřebu žen být neustále ujišťovány o svém vzhledu, schopnostech nebo společenské hodnotě.
Ženy, které takto touží po pozornosti, chtějí být vidět, chtějí dostávat komplimenty a chtějí, aby muži bojovali o jejich pozornost. Toho dosahují například zveřejňováním vyzývavých fotek na sociálních sítích, nebo flirtování bez zájmu o skutečný vztah.
Intepretace tohoto chování jsou různé. V Red Pill a Pickup komunitách může za tímto chováním žen stát snaha upevněnit si své postavení v rámci sociální hierarchie (např. být populární nebo obdivovaná). Objevují se ale i postoje, že jde o manipulativní taktiku, kterou ženy používají k tomu, aby získaly pozornost, aniž by něco nabízely na oplátku. To zahrnuje friend zone a vytváření orbiterů, kdy ženy s muži udržují přátelství jen kvůli pozornosti nebo výhodám.
Touha po uznání a pozornosti ze strany žen může také značit problémy dané ženy s jejím otcem tzv. daddy issues, což je podle Red Pillu jednoznačný Red Flag a takovým ženám je radno se vyhýbat a nenavazovat s nimi dlouhodobé vztahy.
Dokonáno jest!
Obrazové materiály použity z https://unsplash.com